מורשת ומסורת

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
פתיחת השיעור:

השיעור נפתח בשיר- “ירושלים של זהב”- נעמי שמר, את השיר ידליק לנו חיים בעזרת מתג המחובר לעכבר המחשב.

 

מהלך השיעור:

היום זה יום מאוד מיוחד מדוע? היום לפני 53 שנה התקיימה מלחמה לא פשוטה בכלל בארץ ישראל ובפרט בירושלים. באותם ימים ירושלים הייתה מחולקת חלק ליהודים וחלק לערבים, אך המקום הכי חשוב ליהודים לא היה בידינו..

מה המקום שהכי חשוב ליהודים אליו אנחנו באים כדי להתפלל לקב”ה?

נציג בפני התלמידים 2 תמונות של מקומות בירושלים, הכותל וכנסת ישראל, נערוך סקר אצל התלמידים מה המקום הכי חשוב ליהודים, כל תלמיד יבחר בין שני התמונות.

·         לקחת לוח שחור עם סקוצי’ם להדפיס תמונות קטנות של המקומות בירושלים והדביק אותם בצורה של 2 עמודות, לגזור עיגולים ולהדביק עליהם סקוצי’ם וכל תלמיד שבוחר מדביקים עיגול מתחת לאותה תמונה שבחר, בסוף הסקר סופרים כמה עיגולים יש מתחת לכל תמונות- אפשר לתת לאור (אפשר גם לתת לתלמיד אחר, מה שטוב באותו רגע) להוריד את העיגולים מהלוח מתחת לכל תמונה ולספור איתו ביחד בסוף נראה מה התמונה שקיבלה הכי הרבה קולות.

המקום הכי קדוש ליהודים הוא הכותל, שריד אחרון שנשאר לנו מבית המקדש. ולנו במשך 19 שנים היה אסור להיכנס פנימה- נביא את הגומי (כמו מצנח רק שזה גומי נמצא אצל המורות למוזיקה או בקומה 5 בארונות ליד המעליות) ניצור עיגול עם הגומי שכל תלמיד מחזיק ונגיד להם שלתוך העיגול אסור להיכנס זה לא שלנו..

לאחר שהבאנו שאסור לנו להכינס לירושלים העתיקה ניקח קוביות גדולות- אני יודעת שיש במשחקייה- ובונים על שולחן יחד עם התלמידים דגם של חומה, תוך כדי יתנגן השיר “אני עומד על החומה”- https://www.youtube.com/watch?v=28WbOW1WUn8&pbjreload=10

 

שנסיים לבנות את החומה שלנו נספר שהייתה מלחמה קשה בירושלים ובסופה ב”ה הצלחנו לכבוש מחדש את העיר העתיקה ואת הכותל- https://www.youtube.com/watch?v=jzC1OC4pgDU&t=1s&pbjreload=10

 

הצנחנים מגיעים אל הכותל וכובשים אותה מחדש ומאז ועד היום במשך כבר 53 שנה שאנו רשאים להגיע אל הכותל ולהתפלל. נלביש את התלמידים בציציות וכיפות- יש בכיתה אצלינו סלסלה עם הציוד, ונשים את השיר “אני מאמין”.

 

כעת כל תלמיד יקבל חלק מהחומה- דף עבודה- וכל תלמיד ירשום את התפילה שלו ויקשט איך שהוא רוצה ולבסוף נדביק על פלקט גדול את חלקי החומה וניצור את הכותל יחד עם התפילה של כל תלמיד ותלמיד. את דף היצירה אפשר לקחת מהנספחים או ליצור לבד בצורה חומה.

סמל של יום ירושלים- לראות אצל הקלינאיות תקשורת אם יש.

שיר ירושלים של זהב

מתג לעכבר

פלטים קוליים

תמונה של כנסת ישראל+ כותל- בנספחים- להדפיס גדול וקטן

לוח שחור עם סקוצי’ם+ עיגולים מבריסטול ועליו סקוצי’ם

 

גומי נמתח- כדי לעשות הדגמה של החומה

 

קוביות לבניית חומה- יש במשחקייה

שיר- אני עומד על החומה

קטע קול- כיבוש ירושלים

דף בצורה חומה- ליצירה- בנספחים

חומרי יצירה- גואש, צבעים, טושים, נצנצים

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

כתבות אחרונות

סרטון

סרטון הוקרה

ירושלים1

מורשת ומסורת

פתיחת השיעור: השיעור נפתח בשיר- “ירושלים של זהב”- נעמי שמר, את השיר ידליק לנו חיים …

חיטה3

ספירת העומר- החיטה

להדפיס את התמונות של האיכר והשדה אדנית עם אדמה ללא צמח – יש בקומה 3 …